fbpx
Skontaktuj się 91 38 25 043 | stomatologia 91 32 17 500

Artykuły

11.02.2019

Ruch dobry dla serca

Czy prowadzenie aktywnego trybu życia, uprawianie sportu, pozwala skutecznie obniżyć i na dłużej utrzymać obniżone ciśnienie tętnicze krwi

Tak.

Udowodniono, że dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym można uzyskać redukcję ciśnienia tętniczego potwierdza doktor Bogumił Korczyński, dyrektor medyczny Uzdrowiska Kamień Pomorski. Mechanizmów tego procesu jest kilka. Systematyczna aktywność ruchowa wpływa na obniżenie ciśnienia tętniczego poprzez rozwój unaczynienia w mięśniach, zwiększenie zdolności naczyń do rozszerzania się, zmiany hormonalne oraz pośrednio, przez redukcję wagi ciała.

Codzienny, umiarkowany wysiłek fizyczny, przez przynajmniej 30 minut dziennie, przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, obniża stężenie we krwi ?złego? cholesterolu (LDL), a zwiększa stężenie dobrego (HDL), pomaga rozładować stres i poprawia samopoczucie. W leczeniu nadciśnienia tętniczego zalecamy trening aerobowy wytrzymałościowy, np.: marsz, jazdę na cykloergometrze rowerowym lub rowerze w terenie wyjaśnia doktor Korczyński.

Trening powinien odbywać się regularnie 4-7 razy w tygodniu po około 30 minut, z umiarkowanym stopniem zmęczenia, co oznacza wykorzystanie ok. 40-60 proc. naszych możliwości wysiłkowych. Nadzoru przy wysiłku fizycznym wymagają pacjenci po świeżo przebytym zawale, z niewydolnością serca, a także pacjenci z nadciśnieniem o chwiejnym przebiegu. Przy stwierdzonym nadciśnieniu niewskazane są ćwiczenia na siłowni, formy aerobiku polegające na napinaniu mięśni, sporty siłowe i z elementami skoków, rzutów.

źródło: nasze zdroje

Sprawdź nasze promocje pobytowe

załaduj więcej

rabat na start!

Zapisz się do Newslettera i odbierz 5% rabatu na pobyty w Uzdrowisku!